Veel start-ups beginnen vaak met een idee, een oplossing, of een probleem. Zij zien daarbij de potentie om groot te worden. Zo ook Looployals: een duurzaam alternatief voor de plastic boodschappentas die je steeds weer koopt als je een toch nét iets meer boodschappen hebt dan verwacht. Met dit voorbeeld beantwoorden we de vraag: hoe maak je een product extra aantrekkelijk voor de markt?
Het concept Looployals
Je kan Looployals (de Looptas) makkelijk gebruiken als je een tas vergeten bent of niet bij je hebt. Voor je boodschappen, een duurzaam zakje voor je groenten en fruit of waar je ook maar een plastic tas voor nodig hebt.
De Looptassen zijn voorzien van een NFC-chip. Door het gebruik van deze chip kan je op statiegeld basis gebruik maken van de tassen van Looployals.
Wanneer je de tas later terugbrengt bij de winkel, krijg je het statiegeld terug! Zo hoef je geen gebruik te maken van de standaard plastic tassen en wordt het plastic verbruik verminderd. Ingeleverde Looptassen worden schoongemaakt, opgeknapt en hergebruikt.
Hoe maak je een product extra aantrekkelijk voor de markt?
Hoe maak je het concept nog aantrekkelijker voor de leveranciers van de tassen (bijvoorbeeld supermarkten) én voor de consument? Looployals heeft een app ontwikkeld die een loyaliteitsprogramma ondersteunt. Als de NFC-chip in de tas wordt gescand, wordt het programma geactiveerd.
Gebruik je de Looptassen frequent? Dan ontvang je gepersonaliseerde kortingen en gratis producten vanuit de app. De app van Looployals kan gekoppeld worden met bestaande bonus-programma’s, zoals de AH-bonuskaart, om de stap naar Looployals voor de gebruiker zo eenvoudig mogelijk te maken.
Met het loyaliteitsprogramma van Looployals ontvangt de consument gepersonaliseerde kortingen en gratis producten (aantrekkelijk voor de consument). Door dit loyaliteitsprogramma ook te koppelen aan bestaande bonus-programma’s krijgt de winkel extra binding met haar klanten (aantrekkelijk voor de leverancier). Een win-win-situatie.
Zo ondersteunt Briegel
Samen met Looployals zijn we al enige tijd aan het sparren om het product zo goed mogelijk op de markt te brengen. Of het nu is bij de coachingsessies bij Novel-T, of persoonlijk in één-op-één gesprekken. We proberen Looployals te ondersteunen op meerdere vlakken met het geven van advies, het uitzetten van een strategie, en het maken van communicatiemateriaal. Zodat het product en het concept een betere aansluiting hebben tot de behoeften van de markt en het verhaal van Looployals duidelijk staat.
Ook benieuwd naar net dat extra beetje ondersteuning? Of hoe je jouw product of dienst aantrekkelijker in de markt zet? Briegel helpt je verder. We pakken graag nieuwe uitdagingen op en denken met je mee.