Voor onze klant Datacadabra hebben we een logo en identiteit ontwikkeld voor hun nieuwe oplossing, de Luistervinq. Een AI-powered, non-invasief & privacy-proof monitoring systeem voor buitengebieden dat op basis van audio-analyse informatie verzameld over het gebruiken van bijvoorbeeld wandelpaden en speelplaatsen.
De oplossing kan onopvallend op verschillende plekken in de openbare ruimte geplaatst worden, om op basis van audioapparatuur en AI algoritmen het sportief gebruik te kunnen monitoren. Op deze manier kan de aanwezigheid en de classificatie van het gebruik (wordt er gefietst of wordt er gewandeld?) worden vastgesteld.
Aan ons de eer om aan de slag te gaan met de ontwikkeling van het logo en de identiteit. De functie van de oplossing wordt benadrukt door in het logo het vinkje te combineren met een geïllustreerd oor in de vleugel. Er is een kleurrijke stijl gecreëerd, met als hoofdkleur oranje. Het is de kleur van de ondergaande zon en van herfstbladeren, maar vooral ook een sterke en in het oog springende kleur. Het resterende kleurenpalet bestaat uit pasteltinten die terug te vinden zijn in de natuur. Het lettertype is grotendeels geometrisch en tegelijkertijd vriendelijk door de open rondingen. Al met al, een vriendelijke uitstraling voor deze AI-powered oplossing.