Hoe spoor je basisschoolkids aan om zoveel mogelijk batterijen in te zamelen? Gewoon, door er een spelletje van te maken: de Batterijen Battle! Briegel verzorgde de totale campagne voor Stibat, bestaande uit video’s, brochures, posters, een professionele entertainer (Henk van Stibat) en het nodige voorlichtingsmateriaal.
Stibat ondersteunt al jaren basisscholen om kinderen het belang bij te brengen van batterijen inleveren, een duurzame economie en recycling. Met acties waarbij je batterijen kunt inzamelen in ruil voor bijvoorbeeld schoolspullen, een educatieve theatershow en door lespakketten te ontwikkelen die leerkrachten kunnen gebruiken.
Om de boodschap van een circulaire economie nog meer kracht bij te zetten hebben we recent samen met Stibat de ‘Batterijen Battle’ opgezet.
Welke school gaat dit jaar naar de Efteling?
Om de boodschap van een circulaire economie nog meer kracht bij te zetten hebben we 2 jaar geleden samen met Stibat de ‘Batterijen Battle’ opgezet. In deze battle gaan basisscholen uit heel Nederland met elkaar de strijd aan wie de meeste batterijen kan inzamelen en inleveren bij Stibat. Elke school, klein of groot, kan meedoen met de Batterijen Battle. Inzet is om zoveel mogelijk batterijen per leerling in te zamelen. De winnende school wordt live bekendgemaakt. Nadat de winnende school vorig jaar een optreden van de bekende illusionist Victor Mids in de wacht sleepte, is er dit jaar een dagje Efteling voor de hele school te winnen.
De Batterijen Battle 2023 van start!
Ook dit jaar hebben we niet stilgezeten bij het uitrollen van deze campagne. Samen met Stibat hebben we er alles aan gedaan om de Battle tot een succes te maken. Hierbij hebben we in lijn met de campagne ook extra lesmateriaal ontwikkeld voor basisscholen, zoals een video met proefjes en een Energizer. Naast alle andere campagne-uitingen als mailings, brochures, posters, de kilo-meter, deelnamecertificaten en (nieuws)aankondigingen.
We gaan weer voor een prachtig resultaat
De Batterijen Battle staat de komende periode weer volop in de belangstelling. Een prachtig idee, uit de koker van Stibat, waaraan Briegel verdere strategische en creatieve invulling geeft. Zo hebben we diverse marketingproducten ontwikkeld, geregisseerd, ontworpen en verder uitgewerkt. Het resultaat? Een prachtige, volwaardige campagne. En, nóg belangrijker: vorig jaar leidde deze campagne al tot een resultaat van 95 duizend kilo aan ingeleverde batterijen. Benieuwd wat dit jaar het resultaat wordt? Houd onze socials in de gaten, of kijk op de site van legebatterijen.nl.