Ooit gehoord van PIAM? Deze afkorting staat voor Physical Identity and Access Management. Oftewel het managen van toegangsprocessen om overzicht en veiligheid te behouden en het proces efficiënter in te richten. PIAM is de software die wordt gebruikt bij alle digitale onderdelen van het toegangsproces. Daarbij kan het gaan om de toegang van personen tot een hoofdgebouw, maar ook voor een bepaalde locatie met beperkte toegang. Daarbij kan PIAM goed gekoppeld worden aan de mogelijk al aanwezige fysieke toegangssystemen.
Vanuit de vraag van verschillende klanten heeft onze klant Nsecure een product ontwikkeld om het (digitale) toegangsproces voor contractors sneller te laten verlopen. Gebaseerd op de bovengenoemde PIAM-software. Dit product kreeg aanvankelijk de naam Dataclient. Omdat er meer vragen uit de markt kwamen met betrekking tot toegangsverlening aan bijvoorbeeld werknemers en bezoekers, is het product verder doorontwikkeld. Het (voorlopig) eindresultaat is een all-in-one identity management platform met oplossingen voor branches van high security tot zakelijke dienstverlening.
Van Dataclient naar YIM
Door het succes van Dataclient heeft Nsecure gekozen om dit product om te zetten naar een (dochter)onderneming, onder de noemer YIM (Your Identity Management). Vanwege de complexiteit en diversiteit van het platform ondervond YIM problemen met het positioneren van het product. Hoe leg je eenvoudig en duidelijk uit hoe het systeem werkt, en waarvoor het dient en voor welke branches het geschikt is? Om dit vraagstuk te tackelen heeft Nsecure Briegel gevraagd een gezamenlijke visie voor YIM op te zetten, waarbij het complexe platform teruggebracht moest worden naar een duidelijk verhaal voor (potentiële) klanten van YIM in alle branches.
Toegang tot YIM
Om dit te realiseren hebben we samen met YIM de branding onder de loep genomen. Daaruit is onder andere de pay off 'no surprises' ontstaan, want met YIM kom je simpelweg niet voor verrassingen te staan. Verder hebben we gekeken naar de totale propositie van YIM. Met onze venture Datacadabra hebben we al aangetoond dat we over de expertise beschikken om innovatieve start- of scale-ups naar een hoger niveau te tillen. Nadat onze identiteit werd gescreend, kregen we dan ook toegang tot de wereld van YIM.
Waarmee wij YIM verrassen?
Briegel is als strategisch en creatief partner nauw betrokken bij de totale positionering en branding van YIM en de communicatie naar de diverse doelgroepen. Behalve met de ontwikkeling van een website en de merkbelofte ‘No surprises’, verrassen we YIM ook in het salestraject met het schrijven van pitchdecks. En we maken instructievideo’s, banners, brochures, whitepapers en nog veel meer waarin we de werking van de soms technische en complexe producten in een voor de verschillende doelgroepen begrijpelijke taal uitleggen. Want in de gezondheidszorg, het onderwijs of de financiële sector zijn weer andere veiligheidseisen en toegangscontroles van kracht dan in de offshore industrie of in de maritieme sector. Zo helpen we YIM bij het bepalen van de juiste koers, het verder uitbouwen van het merk en de daaruit voortvloeiende activiteiten. We laten niets aan het toeval over. Dat biedt dan weer rust en zekerheid voor Nsecure.