Briegel pakt aan en pakt door.
Wat je vraag ook is.
Stibat
Vanaf het eerste moment dat Stibat in 2018 bij Briegel binnenwandelde barstten we uit onze voegen van de energie voor deze klant.
In die tijd moesten mensen nog veel leren over het inleveren van batterijen. Daar werkten wij natuurlijk gráág aan mee.
In eerste instantie met een uitgekiende social strategie. Briegel bedacht, maakte en rapporteerde honderden postings, in alle soorten en maten. En dat werkte.
Van strategie naar creatie
Inmiddels laadt Briegel zich al heel wat jaren op voor Stibat. Een samenwerking waar we heel veel energie van krijgen. We begonnen met een strategie-ontwikkeling voor social media, maar inmiddels doen we veel meer. Zo bedenken, schrijven, schetsen, filmen, illustreren en animeren we alle posts voor de consumentenwebsite legebatterijen.nl. Daarnaast houden we ons ook bezig met social advertising. Hiermee kunnen we met campagnes op verschillende social mediakanalen targetten op verschillende doelgroepen. Ook het content management van social posts komt voor onze rekening: we houden de traffic naar de posts bij en reageren op comments op Facebook en Instagram.
Elk jaar bespreken we de doelen voor dat jaar en bedenken we, indien nodig, nieuwe formats. In 2023 brengen we ‘de mens’ meer in beeld. Met de ontwikkeling van 3 video’s, die we bij mensen thuis hebben gefilmd, hebben we op Facebook de vertaalslag van deze strategie naar creatie gemaakt.
Veel plus- en geen minpunten
We halen eruit wat erin zit. Dat geldt niet alleen voor de batterijen, maar ook voor de samenwerking met Stibat. Alles mag, veel kan. Voortdurend bekijken we hoe we het publiek bij het doel kunnen betrekken om lege batterijen in te leveren. Al met al heeft onze samenwerking met Stibat verrassend veel pluspunten. Zijn er ook nog minpunten? Wij hebben ze nog niet kunnen ontdekken.
Batterijen Battle
Stibat ondersteunt al jaren basisscholen om kinderen het belang bij te brengen van batterijen inleveren, een duurzame economie en recycling. Met acties waarbij je batterijen kunt inzamelen in ruil voor bijvoorbeeld schoolspullen, een educatieve theatershow en door lespakketten te ontwikkelen die leerkrachten kunnen gebruiken.Om de boodschap van een circulaire economie nog meer kracht bij te zetten hebben we recent samen met Stibat de ‘Batterijen Battle’ opgezet.De Batterijen Battle stond ook in 2023 weer volop in de belangstelling. Een prachtig idee, uit de koker van Stibat, waaraan Briegel verdere strategische en creatieve invulling geeft. Zo hebben we diverse marketingproducten ontwikkeld, geregisseerd, ontworpen en verder uitgewerkt. Het resultaat? Een prachtige, volwaardige campagne, waarbij het via meerdere nieuwskanalen onder de aandacht gebracht is. En, nóg belangrijker: een resultaat van bijna 180.000 kilo aan lege batterijen ingezameld bij 270 scholen in 3 weken tijd.
Gerelateerde cases
Soortgelijke projecten die je waarschijnlijk ook aan zullen spreken.
Reach out
We geloven in co-creatie. Jij hebt kennis van jouw product, wij van strategie, creatie, brands en business. En we zijn beiden ondernemers. Dat schept een band. Neem de proef op de som. Laten we ideeën uitwisselen.
Loraine
Managing Director
Ties
Accountmanager