SciSports

Waarom deze startup?
Nog voordat Hans samen met Peter Briegel begon had hij het plan opgevat om met data betere beslissingen te nemen bij het scouten van voetbalspelers en het samenstellen van teams. Via een investeerder zijn de plannen toen gedeeld met het net opgerichte SciSports. Briegel is opgericht om meer business ideeën te laten groeien en om bedrijven te helpen hun business te ontwikkelen. Scisports is de eerste opdracht van Briegel geworden.
Welk verschil heeft Briegel gemaakt?
Briegel bracht ervaring en senioriteit op gebied van sales en marketing aan boord. Hans en Peter hebben allebei eerder ondernemingen opgebouwd en konden de markt en de kansen goed lezen en inschatten en deals maken. SciSports kreeg een serieuze propositie en heeft belangrijke investeerders aan boord weten te krijgen gedurende die periode. In de eerste roerige jaren heeft Briegel SciSports door de branding geloodst, totdat er permanent management gevonden kon worden om het bedrijf verder te schalen.
Waar hangt het succes vanaf?
Successen en netwerk tellen hard in de voetbalwereld. SciSports heeft goede technologie in handen en met succesvolle transfers en contracten bij grote clubs gaan steeds meer mensen geloven in de kracht van data en weten dat op de juiste manier te presenteren. Momenteel zijn die contracten met belangrijke clubs binnen en is er de jaren grondig aan de weg getimmerd wat tot successen, gebruikers en vooral netwerk heeft geleid. Daarop kunnen ze doorgroeien.
Wat heeft SciSports nog nodig?
Het is bijna 5 jaar terug dat Briegel het stokje heeft overgedragen, dus we kijken niet echt meer in de keuken. Van een afstandje bekeken heeft SciSports een mooie klantenkring en hebben ze nu de focus op schalen liggen. Meer klanten zijn altijd welkom.