SciSports

Waarom deze startup?

Nog voordat Hans samen met Peter Briegel begon had hij het plan opgevat om met data betere beslissingen te nemen het scouten van spelers en het samenstellen van teams. Via een andere investeerder in SciSportszijn de plannen toen gedeeld met het net opgerichte SciSports en zo zijn uiteindelijk de founder-aandelen bij Briegel ondergebracht. Briegel is opgericht, omdat er meer business idee├źn tot wasdom te kunnen worden gebracht en om bedrijven te kunnen helpen hun business te ontwikkelen. Scisport is dit de eerste klus van Briegel geworden.

Welk verschil heeft Briegel gemaakt?

Briegel bracht ervaring en senioriteit op gebied van sales en marketing aan boord. Hans en Peter hebben allebei eerder ondernemingen opgebouwd en konden de markt en de kansen goed lezen en inschatten, maar ook deals closen. SciSports kreeg een serieuze propositie en heeft belangrijke investeerders aan boord weten te krijgen gedurende die periode. In de eerste roerige jaren heeft Briegel SciSports door de branding geloodst, totdat er permanent management gevonden kon worden om het bedrijf verder te schalen.

Waar hangt het succes vanaf?

Successen en netwerk tellen hard in de voetbalwereld. SciSports heeft goede technologie in handen en met succesvolle transfers en contracten bij grote clubs gaan steeds meer mensen geloven in de kracht van data en weten dat op de juiste manier te presenteren. Momenteel zijn die contracten met belangrijke clubs binnen en is er de jaren grondig aan de weg getimmerd wat tot successen, gebruikers en vooral netwerk heeft geleid. Daarop kunnen ze doorgroeien.

Wat heeft SciSports nog nodig?

Het is bijna 5 jaar terug dat Briegel het stokje heeft overgedragen, dus we kijken niet echt meer in de keuken. Van een afstandje bekeken heeft SciSports een mooie klantenkring en hebben ze nu de focus op schalen liggen. Meer klanten dus. Het ziet er naar uit dat dat gaat lukken.