Voorkom contentslijtage!

Content is en blijft koning. Steeds weer iets relevants én interessants vertellen houd je vindbaar en top-of-mind bij potentiële klanten. Maar zelf kun je er aardig moe van worden, die content. Dat praten over jezelf. Diezelfde boodschap. Content wear-out noemen we dat. Daarom hierbij 5 manieren (inclusief één supertip) om content wear-out te voorkomen.

1. Ga niet uit van jezelf
Vergeet vooral niet van je klant uit te gaan. Jij ziet altijd je eigen content en kan je jezelf best de keel uithangen. Kritisch naar jezelf zijn is goed, maar dat hoeft voor je publiek helemaal niet zo te zijn natuurlijk. Dus kijk eens niet door je eigen ogen! Sowieso een goede tip trouwens.

2. Houd je publiek vers
Zoek nieuwe groepen. Kies een ander kanaal. Vergeet niet je content te versterken met mediabudget zodat ook niet volgers het te zien krijgen. Nodig mensen uit op je kanalen en wees niet bang te vragen wat ze ervan vinden. Dit is uiteindelijk de dialoog waar je het voor doet.

3. Kies een domein
Ja je hebt wat te vertellen! Wees niet bang. Kies een domein waarbinnen het relevant is om te praten en waar mensen ook geloven wat je te vertellen hebt. Alleen maar over je product praten is saai. Denk goed na over wat je te vertellen hebt en laat je doelgroep eens meedenken.

4. Vorm
Besteed aandacht aan de vorm. Maak mooie plaatjes, besteed aandacht aan de tekst en denk eens aan beweging. Eigenlijk is elke content posting een date. Met je klant. Je doet je beste kleren aan, je zorgt dat je lekker ruikt en je haar goed zit top. Je toont respect voor de ontvanger.

5. Professionele content creatie
Inderdaad, een sigaar uit eigen doos. Wil je gegarandeerde zichtbaarheid? Consistent, iedere week, zonder dat je elke week zelf tijd vrij moet maken, onderwerpen zit te verzinnen en in de pen hoeft te klimmen? Wij maken al 20+ jaar content voor onze klanten. Voor een vast bedrag per maand of middels een strippenkaart, zodat je altijd weet waar je aan toe bent.

Of je nu zelf aan de slag gaat, of hulp inschakelt… maak gevarieerde content die uitgaat van de ontvanger, gericht op een voor potentiële klanten relevant domein. Mooi vormgegeven, waarmee je elke week nieuw publiek bereikt.

En onthoud: Wie de schoen past trekke hem aan!