De Batterijen Battle: een Stibat campagne

Hoe krijg je kinderen op basisscholen actief aan de slag met het inzamelen van batterijen? Je maakt er een spelletje van natuurlijk! Oftewel: de Batterijen Battle! Briegel verzorgde de totale campagne voor Stibat met video’s, brochures, posters en meer. 

Stibat ondersteunt al jaren basisscholen om kinderen het belang te leren van batterijen inleveren, een duurzame economie en recycling. Dit doen ze met acties waarbij je batterijen kan inzamelen in ruil voor bijvoorbeeld schoolspullen, een educatieve theatershow en door lespakketten te bieden die leerkrachten kunnen inzetten. 

Om de boodschap van een circulaire economie nog meer kracht bij te zetten hebben we recent samen met Stibat de ‘Batterijen Battle’ opgezet. 

Basisscholen door heel Nederland gingen de strijd aan om de meeste batterijen in te zamelen en in te leveren bij Stibat. Elke school, klein of groot, kon meedoen. Het ging namelijk om het meeste aantal verzamelde batterijen per leerling. De winnaar werd live bekendgemaakt en won een optreden van illusionist Victor Mids!

Stibat kwam met het geweldige idee voor deze actie. Briegel heeft hier verdere strategische en creatieve invulling aan gegeven. We hebben marketingproducten opgezet, geregisseerd, ontworpen en tot uitwerking gebracht. Het resultaat? Een prachtige, volwaardige campagne.

Briegel heeft o.a. het volgende ontwikkeld: 

• Het campagnebeeld

• De introductiecampagne (met video en folders)

• Posters om op te hangen in de scholen

• Brochures voor ouders en leerlingen

• De batterijenmeter (om het inzamelen bij te houden)

• Deelnemers-certificaat

• De video als bekendmaking van de winnaar

Jouw campagne door Briegel laten bouwen?