BLU wint Saxion tender
De kogel is door de kerk. De knoop is doorgehakt. Goed nieuws! BLU is het nieuwe strategisch marketingbureau van hogeschool Saxion.
Na een Europese aanbesteding waarin onder andere een strategisch marketingconcept ontwikkeld moest worden kwam BLU als beste uit de bus. Met ons creatieve concept als uitblinker en een sterk plan voor de verdere samenwerking en organisatorische invulling, wisten we als team de opdracht over de streep te trekken. Voor een periode van minimaal 45 maanden gaat BLU fungeren als strategisch partner voor de Dienst Marketing & Communicatie (DMC) van Saxion.
Saxion is een hogeschool — of University of Applied Sciences — met vestigingen in Enschede, Deventer en Apeldoorn. In totaal studeren er ruim 26.000 studenten aan het Saxion. Naast het bieden van voltijd HBO opleidingen, biedt het Saxion ook deeltijd, Master of Science (Msc.), Associate Degree (AD) en binnenkort zelfs Professional Doctorate (PD) opleidingen.Verder richt Saxion zich naast op onderwijs, ook op onderzoek en ondernemerschap: samen met andere instellingen en bedrijven, nationaal en internationaal. We kunnen Saxion dan ook gerust méér dan een hogeschool noemen.
Op het moment werkt Saxion voor haar verschillende doelgroepen met verschillende, losstaande campagnes. Aan BLU de opdracht om een creatief concept te ontwikkelen dat deze campagnes aan elkaar verbindt en op één lijn brengt.
Wanneer het overkoepelende concept duidelijk is wordt door BLU een campagnestrategie en onderliggende campagnes specifiek voor verschillende doelgroepen ontwikkeld. In de samenwerking met andere door Saxion gecontracteerde marketingbureaus wordt de correcte doorvertaling van het overkoepelende concept door BLU bewaakt.
Het doel: van Saxion meetbaar een nóg sterker, eenduidig merk maken dat tegelijkertijd relevant is voor alle afzonderlijke doelgroepen.
Een uitdaging die we graag aangaan de komende jaren.
Met onze formule voor de toekomst